donderdag, november 5

Mag dit nog even blijven duren?

Jona's gedrag is weer heel wat veranderd de laatste weken en zoals altijd lijkt hij nu weer een stuk 'groter'. Hij gaat steeds meer op zoek naar verantwoordelijkheid en gaat er dan ook met trots mee om.

Hij staat helemaal alleen (en stilletjes) op en houdt zich beneden bezig tot wij ook opstaan. Hij voedert elke dag uit zichzelf de hamster en beleeft over het algemeen veel meer plezier aan de dieren dan een tijdje terug. Hij neemt al eens de tijd om Lara (de hond) te zitten aaien of om te praten tegen de hamster.

Natuurlijk wil hij ook zoveel mogelijk mama en papa helpen en toen we de ikeakastjes eindelijk opzetten haalde hij zijn hart eraan op. De hele tijd wil hij 'flink' zijn en vraagt daarin ook ontzettend veel bevestiging (ik doe dat goed he, ik ben braaf he enz).

Gisteren kwam hij me halen uit de keuken met de mededeling dat de woonkamer toch wel vies was en dat hij wel eens zou stofzuigen. 'Tkind had al het speelgoed al van de grond gehaald en op tafel gezet en is toen gaan stofzuigen (zelf achter de zetels!).

Kijk, dàt is nu eens een fase die voor mijn part nog een hele tijd mag duren :)

*En op dit moment rangschikt hij alle video's, dvd's en spelletjes

**hij is intussentijd ook helemaal geobsedeerd door het uit mekaar schroeven van alles waar vijzen aanzitten, maar dat hebben we dan maar gekanaliseerd naar 'enkel speelgoed wat stuk is'

7 opmerkingen:

Tamara zei

Klinkt heerlijk :)

Katrien zei

Zalig!

Over dat schroeven: tijd om een oude mechanische wekker op te diepen of op de kop te tikken op de rommelmarkt/kringloopcentrum. Dat is een goudmijn voor zo'n nieuwsgierige vijzenaagjes. ;)

Anoniem zei

de nieuwe man is geboren!
hoera!
:-)

inge zei

superfase!

Anoniem zei

hehe

die fase duurde tot mijn 16 jaar

hopelijk ook voor Jona


voor ons toch

:)

veerle zei

Geniet ervan!

Anoniem zei

Lijkt me inderdaad een heel erg leuke fase! Hopelijk passeert die hier bij ons ook...