dinsdag, oktober 27

Op zoek naar een school

Nog steeds, of alweer. Hoe je het ook bekijkt.

Maar we gingen dus al op bezoek in een Freinetschool waarbij het concept duidelijk voorging op infrastructuur. Het 'idee' is mooi, de realiteit is gewoon volzet natuurlijk. De kans dat we één kind binnenkrijgen is klein, de kans dat we 2 kinderen binnenkrijgen is zo goed als onbestaand.

De enige andere Freinetschool die nog net haalbaar is is ook helemaal vol. Niks aan te doen. Naar het schijnt liep er ook nog een project om een nieuwe Freinetschool op te starten hier in onze eigenste stad! September 2010 zou de opening zijn geweest, maar helaas lijkt het idee stilletjes gestorven.

Blijft nog: een school met kangoeroewerking in Geraardsbergen (volgens mijn man een heel gevaarlijke baan, vooral in de winter), een klein schooltje in Nukerke met graadsklasjes (maar hebben ze ook ervaring met hb?), De Toekomst in Avelgem (pure nostalgie voor mijn man die daar zijn jeugd doorbracht) en natuurlijk de lagere school verbonden aan de huidige kleuterschool (waarbij half en half werd geïnsinueerd dat het niet voldoende zou zijn, toch maar een afspraak maken met de directie)

Wordt vervolgd dus :)

3 opmerkingen:

inge zei

Pfff, ik ken het gevoel, heb het 2 jaar geleden ook meegemaakt. Lena dan binnengekregen in de freinetschool, Fran nog naar een andere school moeten brengen. Maar intussen loopt alles op rolletjes. Alles komt goed. Altijd. Daar geloof ik heel sterk in.

veerle zei

Een school kiezen is niet simpel. Wij opteerden uiteindelijk voor een school in de buurt o.w.v. de vriendjes. Soms zucht ik wel eens, als ik met iets niet akkoord ga, maar meestal valt het allemaal goed mee, hoor.

inge zei

even nog nav je reactie bij mij ook.. je gaat hun leven niet verpesten. echt niet. waar je ook voor kiest.

echt niet.

echt.niet.

#moedersonderelkaar ; )