dinsdag, november 10

Koersverandering

Na één jaar toegepaste psychologie ga ik toch voor een koersverandering. Voor zij die mij kennen kwam dit niet onverwacht, maar na maandenlang twijfelen en afwegen heb ik dan toch de knoop doorgehakt.

Ik wou sowieso richting onderwijs gaan, maar met toegepaste psychologie zou dat grofweg neerkomen op zorgcoördinator of clb-begeleider. Voor meer ambitieuze plannen zou ik namelijk een universitair diploma nodig hebben en dàt is nu wel niks voor mij.

En dus heb ik het gevoel dat ik maar beter volledig binnen het onderwijs kan gaan. Of het dan kleuteronderwijzer of lagere school zou worden heeft me nogmaals kopzorgen bezorgd, maar zie: ik ga voor lager onderwijs.

Het programma omvat 180 studiepunten waarvan ik 70 punten vrijstelling krijg (waaronder ook een vrijstelling voor het schrijven van een scriptie) Blijven dus nog 110 punten over die ik zal proberen spreiden over 2 én half jaar door in januari nog te starten.

Makkelijker zal het parcours er niet op worden, want terwijl het 2dejaar psychologie enkel uit examens bestaat is de opleiding onderwijs een aaneenschakeling van praktische opdrachten die vééél tijd in beslag zullen nemen. Het zal dus zeker tijdrovender worden, maar hopelijk ook leuker en doelgerichter.

7 opmerkingen:

inge zei

En het is te doen (allee voor mij toch, tot nu toe), als je maar gemotiveerd genoeg bent!

Katrien zei

Véél succes met je keuze, de leerplannen, de stages, de opdrachten,...

Wat goed dat je die scriptie al kan laten vallen. Da's toch alweer een werk minder hé.

Annelies zei

Amai, wat 'n ambitieus plan. Ik kan je alleen maar veel succes wensen en hoop dat je er veel plezier aan beleeft.

Anoniem zei

papa is ook content :)

twee onderwijzers in huis

thuis zijn als zij thuis is...

ik ken iemand die zijn lessenrooster gaat aanpassen als ze ook start met lesgeven :)

Tamara zei

Veel succes met de koerswijziging :)

Anoniem zei

leve de vakanties!
en ik mag dat zeggen, want ik ben ook een onderwijsmens en ken zeker en vast ook de NADELEN ;-)
Succes!!

inge zei

leuk! en ik lees dat papa ook content is =)