dinsdag, oktober 20

Het bloggen en scholen

Het bloggen stokt een beetje. Kan gebeuren bij tijden. Niet dat ik geen dingen te vertellen heb, maar moe of geen zin of niet geschikt voor bloggen en dat soort dingen.

Maar goed, we leven nog allemaal en afgezien van enkele loopneuzen en een hoop gekuch zijn we ook allemaal in goede gezondheid. De keuken die vlot nog steeds niet zo, het studeren vlot ook niet zo heel erg (wegens niet zoveel zin eigenlijk, moet wel dringend gaan veranderen met examens op minder dan twee weken).

Ik maak me ook weer veel te veel zorgen. Over scholen en zo. Nadat de clb-mevrouw tijdens het laatste gesprek naar voren bracht dat ik toch ook eens moest gaan nadenken welke school (lagere school) het meest geschikt zou zijn voor mijn kinderen. En of ik al methodescholen overwogen had.

Tuurlijk wel, alleen lijken ze zich allemaal zo'n beetje rond Gent of andere grote steden te hebben verzameld. En die ene Freinetschool die nu net wel haalbaar is, die spreekt me toch niet meteen aan. Want de naam is één ding, hoe het er in de praktijk aan toegaat is nog iets anders natuurlijk.

Een school met kangoeroeklasje dan misschien? Daar is er ook één van in de buurt (nu ja, als je 25 minuten rijden nog 'buurt' kan noemen), maar de website daarvan staat al jaren stil, wat toch ook niet meteen een serieuze indruk geeft me dunkt.

Vanacht bedacht ik dat ik misschien gewoon een brief (of e-mail, maar dat komt minder serieus over?) kan opstellen en rondsturen naar alle scholen binnen een straal van 15km om zodoende te ontdekken waar er ervaring is rond hoogbegaafdheid en schoolse voorsprongen (want het is natuurlijk die voorsprong die het grootste 'probleem' is). Of misschien moest ik nu es gewoon helemaal niks doen en hem gewoon sturen naar de lagere school verbonden aan de huidige kleuterschool en heel hard mijn vingers kruisen zodat alles dan goed gaat?

Nog twee jaar, het lijkt zo ver af (maar ergens altijd rekening houden met de mogelijkheid dat hij plots toch nog versneld zou moeten worden en dat die twee jaar dan één jaar zou worden. oh help)

3 opmerkingen:

Katrien zei

Oh, ik zou toch voor de methodescholen gaan...
Of toch minstens eens polsen hoe de scholen met deze uitzonderlijkheid omgaan. Volgens mij is een telefoontje beter dan een brief.

Anoniem zei

Niet gemakkelijk. En ik vind een juiste school kiezen ook zo ontzettend belangrijk.
Ze moeten zich vooral "op hun gemak" voelen en er gelukkig kunnen zijn.
Dat wordt vast een pro en contra lijstje ;-)

Anoniem zei

pfff ik vind dat ook moeilijk een goede school vinden
ook ik zou liever een methodeschool willen, maar da's hier ook niet te doen...
en dus schuif ik dat gedoe ook voor me uit
hopelijk voelt uw jongens zich sowieso goed in hun vel, ongeacht voor welke school je kiest